Egzisztenciális Fizika

A metaforak


A metaforak azok valojaban a tapasztalt jelensegek egzisztencialis jellegu felfogasa, azaz irracionalis-modu inpirácios megkozelitese.


A racio szubjektiv szemszogebol nezve a metafora egy logikai paradodoxon, aminek az eredmenye zsakutcaba vezet.


Ha metafizikai kereket kozott gondoljuk vegig a metaforakat vagy mas neven a paradoxonokat, akkor egyfajta ellentet keletkezik bennunk szubjektiv modon es ugy gondoljuk, hogy zsakutcaba jutottunk.
Miert? Mert a paradoxon csak logikai, gondolati sikon letezik. A paradoxon csak gondolatokbol all, nem hatja at az egzisztencial, a lelek, szellem, ha igy tetszik.


A metaforak, logikai paradoxonok valodi megfejtese a szubjektiv emberi leny - lélek - es a gondolatok osszekapcsolasa, osszehangolodasa, szinkron palyara allitasa, magyarul a metaforak egyfajta tanitasok, amik az egzizstencialis torvenyek kilencedik torvenye ertelmeben a szubjektiv szemlelo erzekeleset szubjektiv modon kitagitja, amennyiben hajlando a racio kereteit atlepni, hogy megfejthesse az inpiracios jellegu feladvanyt.

 A belso megvalto:

 

Olvastam elobb egy weblapot, ahol egy szamomra ismeretlen ember szavait forditottak at magyarra, aki azt aliitja, hogy altala Jezus szelleme es tanitasai nyilvanulnak meg. Kim Michaels kozvetitese:


Ki a belső Megváltó?


A belső Megváltó az a király, aki bennetek a Mennyek országának trónján ül. Ő a ti Uratok, ha hagyjátok, hogy Ő uralja az életeteket, ahelyett, hogy a testi tudatotok vágyainak, ítéleteinek és a világ kísértéseinek adnátok uralmat magatok felett. A belső Megváltót én vigasztalónak neveztem:


Elso, masodik es haramdik olvasasra is az az erzesem, hogy az aki irta ezt a szoveget, annak a tudatossagi szintje nem haladja meg a 2.dimenziot. Az elso kapun mar belepett, de ott el is akadt. Tovabba felre informalja az embereket, mert a "belso megvaltas" folyamatat, egzisztencialjat ugy irja le, mint ha egy szemely lenne. Tapasztalatbol mondom, hogy a "belso megbekeles" spontan tortenik es miutan ez bekovetkezett az ember laba elott ott hever az egesz vilag szabadon. A belso leny, szellem az igazi, de se nem Ur, se nem kiraly, inkabb olyan, mint egy szereto anya, odafigyel, meghalgat es figyelmeztett, de nem akadalyoz meg abban, hogy hibazzunk, erdemes hallgatni az intuitasra, mert segit, de kez a kezben erdemes jarni vele, nem pedig ala es fele rendelt viszonyban, mert akkor egy ujjabb szemelyisegtoresrol van szo.
Szoval, ha ez az ember tenyleg Jezus szavait kozvetitene, akkor erzelmileg tisztaban lenne vele, hogy Isten, mint szemely, nem letezik, a Teremto maga az ige, az elo szo, nem uralkodik felettunk, csak utat teremt, de rad bizza melyik utat valasztod.


26 Mikor pedig eljő majd a Vígasztaló, a kit én küldök néktek az Atyától, az igazságnak Lelke, a ki az Atyától származik, az tesz majd én rólam bizonyságot.


Nekem ez egy szemelyisegnek tunik aki elkepzelte onmagarol, hogy megvilagosodott, de senki nem hitte el neki es ez zavarta, igy kulon tudatta mindenkivel, hogy az elet majd jol kibassz veletek is, es akkor majd ti is meglatjatok azt amirol beszelek. Ilyen ertelemben beszelhetunk Igazsagrol, de ez nem isteni igazsag, hanem inkabb egyfajta itelet az emberek felett.


27 De ti is bizonyságot tesztek; mert kezdettől fogva én velem vagytok. (János 3. fejezet)


A teremtest tovabbra is szemelyisegkent abrazolja. :/ 2000 evvel ezelott ennyire alacsony lett volna, az emberek tudatossagi szintje? Nem csoda, hogy Jezust keresztre feszitettek, a "kor szelleme" meg nem allt keszen arra a tudasra, amit Jezus felfedezett onmagaban.


De a Vigasztalót, aki a Szent Szellem, (Szentlélek), az Atya küldi a nevemben, és mindenre megtanít majd, mindent az emlékezetetekbe idéz, amit nektek mondtam. (János 14,26)


Az a problema, hogy a "Szent Lelek" es az "Atya", mint ket kulonbozo jelleg van prezentalva, de ok nem kulonboznek. Persze tudom, hogy ezt sokan - erzelmileg - nem ertik, de a Szent Lelek, mint isteni orom es az Atya, mint isteni tanito egy es ugyanaz, lenyegeben az isteni szellem oromet is ad es tanit is magadtol.


De honnan jön ez a vigasztaló, ez a legszentebb Szellem? A semmiből tűnik-e elő, vagy a megjelenése hozzákapcsolódik-e az Atyához való felemelkedésemhez? Figyeljetek a szavaimra:


Épp az a poén, hogy paradoxon modon, Te nem emelkedsz fel sehova sem. Te eltunsz a melyben, oly modon, hogy egyszeruen csak elengeded magad es a szellemed emel fentebb, mint ujjaszuletet lenyt. Az elso, masodik es harmadik szinten, meg felfele haladsz, de a negyedik szinten mar ugranod kell ahhoz, hogy "az Atya a kezeibe vegyen". Persze nem mindenki mer leugrani kotel nelkul egy kilometer mely sotet verembe - erzelmileg - de a verem paradox modon nem melyebb 15 cm-nel.


7 De én az igazat mondom néktek: Jobb néktek, hogy én elmenjek: mert ha el nem megyek, nem jő el hozzátok a Vígasztaló: ha pedig elmegyek, elküldöm azt ti hozzátok.


Milyen vicces ez a tag, azt hiszi, hogy masok csak akkor lelnek bekere, ha O nincs a kozelukben, de imadkozik ertuk es kerleli a Teremtojet, hogy nekik is adassek meg az, ami neki. Ra adasul a mondat eleje alapbol egy "de" szoval kezdodik, ami alapbol egy tagado szo, olyan, mint ha azt mondta volna, hogy hazudok, de szeretnem, ha hinnetek nekem. Ugyes manipulator.


8 És az, mikor eljő, megfeddi a világot bűn, igazság és ítélet tekintetében (János 16. fejezet)
Eloszor is, az igazsag az mindig szubjektiv, tehat ha az igazsag szubjektiv, akkor az itelet is az. Olyan, mint ha azt mondana, hogy ha majd eljo, akkor jol segbe rug titeket, amiert leneztetek engem a szavaimert.


Eloszor is, igazi bun nincs, kiveve ha valaki elore megfontolt szandekbol tesz valamit, amirol erzi, hogy art vele masoknak, - a megerzes a lenyeg - az tenyleg csunya dolog, de visszafog utni a bokajara tobbszorosen is, mivel az egzisztencialis torvenyek elso torvenye kimondja, hogy minden harmoniaban van egymassal vagy minden harmoniara torekszik egymassal.
Masodjara pedig, bun csak akkor letezik, ha itelkezunk onmagunk es masok felett, ha nem itelkezunk, bunos sem letezik, csak felelosseg teljes emberi leny. Lényegeben az igazsag es az itelet az erem ket oldala. Az igazsag az iras (jo), az itelet a fej (rossz).

 

 Tartalom:

 

- A metaforak

- A belso megvalto